US Flags

Wat www zegt over de U$A:

creator02
Amusement

Fantasietaal

De amusementsindustrie is onderdeel van een complex systeem dat bepaalt hoe mensen zich voelen, en denken.

Amusement (the Entertainment Industry) schept een virtuele werkelijkheid.
Het is een fantasiewereld, die zo krachtig kan zijn, of zo vaak herhaald, dat dit een ‘eigen leven’ gaat leiden.
Veel mensen weten dat ze hun dromen kunnen herinneren, terwijl ze waken.
Op dezelfde manier kunnen ze zich - via hun voorstellingsvermohen - inleven in de verhalen van een ander.
Het gevolg is dat we - op een ander niveau van bewustzijn - verhalen als een eigen waarheid beleven.

De amusementsindustrie wordt hier rijk van.
Het is mogelijk om via film en boeken, mensen een andere beleving van de werkelijkheid te geven.
Amusement biedt een droomwereld, die met veel andere mensen is te delen.
Het gevolg is dat mensen daarover met elkaar kunnen spreken.
Een voorbeeld van die verwarring is een merkpunt op een Zwitserse berg waar de toeschouwers de plaats kunnen zien waar Sherlock Holmes ‘zou zijn gestorven’.

De verwarring tussen de werkelijkheid van boeken (de Avonturen van Sherlock Holmes) en de werkelijkheid wordt op veel manieren beleefd: voorbeelden zijn de bijbel, politiek en juridiek.
Het gevolg is dat veel mensen geloven in god; op basis van een boek, op dezelfde manier als mensen kunnen spreken over het ‘gedrag’ van een personage in een televisieserie.
De amisementindustrie biedt mensen een overvloed aan onwaarheid: fantasiebeelden die vooral worden gebruikte om de gedachtenwereld van mensen te manipuleren.
Amusement, net als politie (en wetenschap, voor een deel) is een vorm van hypnose: het herhalen van een gedachte totdat mensen erin (en eraan) geloven.

Door te beseffen dat Amusement een fantasietaal is, wordt de betekenis ervan anders.
Het roept de vraag op waarom er zo’n grote behoefte is aan afleiding (amusement); mensen zijn blijkkbaar niet zo blij in hun eigen leven.
In het bekijken van films en het lezen van boeken produceert ons lichaam de moleculen die overeenstemmen met die (mentale) beleving.
Dat stelt ons voor de vraag waarom de amusementindustrie zich stelselmatig richt op het oproepen gevoelen van agressie? Het antwoord: om ons denken te verlammen.

Amusementindustrie wordt gebruikt door de politiek, en de banken, om (net als gebeurt in de scholen) te bepalen wat, en hoe, mensen denken.
Hollywood (het materiaal van een toverstaf, van de Druïden) wordt gebruikt om - in overvloed - schijnwererelden voor te goochelen voor de bevolking.
Het gevolg is dat de bevolking, al die tijd dat ze bezig zijn met het bekijken van die hollywoede producties, zich niet zullen kunnen bezighouden met de politiek.
Om het in perspectief te zetten: 5 bedrijven zijn eigenaar van de filmindustrie, muziekindustrie, kranten, internet, en computerspellen, enzovoort. Die bedrijven bepalen wat je voorgezet krijgt en daardoor denkt over de wereld.

De amusementsindustrie probeert je te verleiden om op te gaan in een beleving die niet waar is.
Het helpt om dat te beseffen.
Het is belangrijk om je eigen gedachten te bepalen.
“Make up your own mind”
 

    Believe nothing - Do your own research

[Paradijs Poort] [Schepping] [Integrale Geneeskunst] [Mens& Mensheid] [ParadijsPlanters]
Een nogal uitgesproken  visie op de Patriot act: bullshit.